De crossreferentie pagina vermijdt het aanmaken van een dubbele klant. 

U vindt hier de klanten die u van 0 heeft aangemaakt op de tablet. In uitzonderlijke gevallen komt hier een opdracht waarvan het land, BTW nummer en BTW tarief niet afgestemd zijn op elkaar.


Op de website:

  1. De gemaakte opdracht zal terecht komen op de crossreferentie pagina.
  2. U zult zien dat er een badge met een cijfer is bij 'klanten'. Als u hierop klikt, ziet u onderaan in het dropmenu 'Crossreference'.Graphical user interface, text, application

Description automatically generated
  3. Als u op 'crossreference' klikt, krijgt u een overzicht van alle crossreferentie opdrachten. Selecteer de gewenste opdracht door er op te klikken.
  4. Selecteer een klant 

                    A. Wilt u deze koppelen aan een bestaande klant?

                    B. Wilt u een nieuwe klant aanmaken?


A. Wilt u deze koppelen aan een bestaande klant?

  1. Typ links boven in het klantenzoekveld 'selecteer klant' de klantnaam of druk op de ↔ knop om de uitgebreide zoekfunctie te openen.
    Graphical user interface, application

Description automatically generated

    uitgebreide zoekfunctie:
    Graphical user interface, application

Description automatically generated
  2. Kies vervolgens onderaan de pagina of u een nieuwe installatie wilt aanmaken of deze installatie gekoppeld moet worden aan een bestaande.
    Graphical user interface, text, application, email

Description automatically generated
  3. Controleer nog eens de gegevens aan de rechterkant, want deze worden opgeslagen. 
    Indien er gegevens van de tablet zijn, die moeten opgenomen worden in de klantenfiche, kan u de vierkantjes aan de linkerkant aanvinken. Dan overschrijft de aangevinkte lijn de informatie van die lijn aan de rechterkant.
  4. Druk onderaan op de groene knop 'link'.


B. Wilt u een nieuwe klant aanmaken?

  1. Kies rechts boven voor de groene knop 'Creëer nieuwe klant'
  2. Als u hierop geklikt heeft, worden de gegevens naar de rechterkant gekopieerd en kan u nog eventuele aanpassingen aanbrengen.
  3. Druk onderaan op de groene knop 'link'.


!! Let op !!

  • Indien er een attest aanhangt, moet de postcode van de ingegeven opdracht hetzelfde zijn, anders zult u een foutmelding krijgen.
  • Controleer zeker nog even alle gegevens aan de rechterkant.
  • De opdracht zal nu verwerkt worden, dit kan enkele minuten duren en daarna zal ze beschikbaar zijn in de opdrachten pagina en kan u er verder mee werken zoals een normale opdracht.