Wat vindt u in deze handleiding?


A. Afronden van InstaCool/InstaCert/InstaReservoir

  1. Zodra al uw taken afgerond zijn, moet u het handtekeningscherm invullen en opslaan. U ziet hier nog eens opsomming van de uitgevoerde taken.
    Een handtekening van de technieker en de klant is vereist. Indien de klant die vermeld staat in de klantenfiche tekent, kan u simpelweg 'is klant' aanvinken en dan neemt het systeem automatisch de nodige informatie over.
    Deze handtekeningen zal u te zien krijgen op het attest.
    !! LET OP !! Indien u nog iets wenst te wijzigen aan het attest, zal u eerst de handtekeningen moeten verwijderen.
  2. Klik dan rechtsbovenaan op het verstuuricoon. De app zal nog eens een bevestiging vragen, want zodra het attest verstuurd is, zal u geen wijzigingen meer kunnen uitvoeren.

B. Afronden van opdracht in InstaMobile 

  1. Na het doorsturen van het attest, komt u terug in het knoppen overzicht van InstaMobile. Druk onderaan op de stop knop. Hier moet u nog eens de handtekening van de klant vragen. Deze komt op de werkbon. Ook hier kan u gemakkelijk 'is klant' aanvinken.
    Het is verplicht een opmerking in te vullen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn om bepaalde problemen nog even kort mee te delen.
  2. Klik dan rechtsbovenaan op het verstuuricoon. De app zal nog eens een bevestiging vragen, want zodra de werkbon verstuurd is, zal u geen wijzigingen meer kunnen uitvoeren.


C. Attesten en werkbonnen per mail

De opgegeven e-mailadressen krijgen nu het attest en de werkbon toegestuurd naar hun mailbox. Indien uw email ingevuld is bij 'Firmagegevens' op de website, zal ook u deze documenten ter bevestiging ontvangen per mail. Dit moet natuurlijk ook aangevinkt zijn in uw instellingen op de website, maar standaard staan de instellingen zo.