Heel wat boekhoudingssystemen bieden u een e-mailadres waardoor uw facturen gemakkelijk aan die omgeving kunnen worden toegevoegd.
Indien u hierover beschikt, kan u contact opnemen met ons, zodat wij dit achter de schermen voor u kunnen toevoegen aan uw omgeving.
Wat vindt u in deze handleiding?
A. Controleren of het e-mailadres is ingesteld
- Open uw instellingen. 'Instellingen' vindt u links onderaan.
- Indien dit e-mailadres ingesteld is voor u, ziet u als optie 'Doorsturen van facturen en creditnota's'. Hiernaast vindt u het e-mailadres. Indien u deze optie niet ziet, is het niet ingesteld. Neem in dit geval contact op met de supportdienst.
B. Facturen doorsturen naar boekhoudingssysteem
De facturen zullen niet automatisch worden doorgestuurd naar uw boekhoudingssysteem zodra ze aangemaakt zijn. Ter extra beveiliging moet u dit bevestigen met een knop.
- Ga via admin.instamobile.be naar het tabblad 'administratie'.
- Selecteer de facturen die u wenst door te sturen. Dit kan u doen aan de linkerkant van een factuurlijn. Hier ziet u vierkantjes die u kan aanvinken.
- Zodra uw selectie gemaakt is, klikt u met uw rechtermuisknop op 1 van de geselecteerde lijnen.
- U krijgt een overzicht van mogelijke acties. Kies voor 'Stuur door naar ingesteld email adres'. Nu zal het factuur doorgestuurd worden.
- Aan de rechterkant kan u controleren of een factuur reeds doorgestuurd werd naar dit e-mailadres of niet. Als u dit icoontje ziet, werd het reeds doorgestuurd. Indien u dit dus niet ziet, moet het document nog doorsturen.