Deze handleiding gaat over de installatie en klanten pagina (admin.instamobile.be/installation en admin.instamobile.be/klant). De installatie pagina is standaard de eerste pagina die u ziet als u inlogt op de website.


Wat vindt u in deze handleiding?


A. Korte beschrijving

1. Installatiepagina

De installatiepagina geeft u een overzicht van al uw installaties. De installaties krijgen een kleur naargelang het type.


De installaties hebben dezelfde achtergrondkleuren als op de website:

GeelInstaCert
RoosInstaReservoir
LichtblauwInstaChecklist
PaarsInstaCool


U krijgt steeds 50 resultaten te zien naargelang de aanmaakdatum van uw installatie.


U kan al verschillende acties uitvoeren op een installatie vanuit de overzichtpagina met de rechtermuisknop. Maar u kan ook simpelweg klikken op een installatie om de detailpagina te openen.


2. Klantenpagina

De klantenpagina geeft u een overzicht van al uw klanten.


U krijgt steeds 50 resultaten te zien naargelang de aanmaakdatum van uw klant.

U kan al verschillende acties uitvoeren op een klant vanuit de overzichtpagina met de rechtermuisknop. Maar u kan ook simpelweg klikken op een klant om de detailpagina te openen.


3. Detailpagina

Eenmaal u op een klant of op een installatie heeft geklikt, zal u naar dezelfde detailpagina gestuurd worden.


Bovenaan ziet u de klantinformatie. Onderaan ziet u alle installaties en bijhorende informatie van uw installatie. 


U kan verschillende acties uitvoeren, zowel via het tandwieltje bovenaan als door rechtermuisknop te gebruiken op de installatie.


B. Installatiepagina

Hier krijgt u een overzicht van uw installaties. Ze krijgen elk een kleur naargelang het type installatie.

GeelInstaCert
RoosInstaReservoir
LichtblauwInstaChecklist
PaarsInstaCool


1. Filteren van installaties

Zoals reeds vermeld ziet u slechts 50 resultaten. U kan de filters bovenaan gebruiken op specifiekere resultaten om te vragen.



!! LET OP !! Eventuele schrijffouten kunnen uw resultaat beïnvloeden. Zo zal Sint-Niklaas en Sint Niklaas niet hetzelfde resultaat geven.


Omschrijving: Zoek op de omschrijving van uw installatie. 

Straat: U kan specifiek zoeken op de straat van de installatie. Het systeem zal enkel de werfadressen doorzoeken. 

Huisnr: Dit is voornamelijk handig, wanneer u veel resultaten hebt in dezelfde straat. Ook hier moet u goed oppassen voor de schrijfwijze. Bijvoorbeeld bij een busnummer kan een spatie ervoor zorgen dat het systeem uw resultaat niet vindt. Zo zal 34A en 34 A niet hetzelfde resultaat opleveren.

Postcode: U kan zoeken op de postcode van het werfadres.

Gemeente: U kan zoeken op de gemeente van het werfadres.

Gewest: U kan zoeken op het gewest van het werfadres, namelijk Vlaanderen, Wallonië en Brussel. U kan kiezen uit het valvenster menu.

Merk: U kan zoeken op het merk van de installatie.

Type: U kan zoeken op het type van de installatie.

Serienummer: U kan zoeken op het serienummer van de installatie.

Bouwjaar: U kan zoeken op het bouwjaar van de installatie.

Type Installatie: U kan zoeken op het type installatie. Afhankelijk van uw aangekochte modules ziet u andere opties. Zo kan u bijvoorbeeld kiezen voor verbranding (InstaCert) en voor koeling (InstaCool).

Actief: U kan zowel actieve als niet actieve installaties opvragen. U kan namelijk geen installaties verwijderen, maar wel op inactief zetten. Als u standaard zoekt, zullen enkel de actieve installaties getoond worden. U krijgt een valvenster menu en u kan aanvinken wat u wenst te zien.


Toon contract info: Dit is enkel zichtbaar als u beschikt over de Contract Module. Als u dit aanvinkt, ziet u helemaal rechts een nieuwe kolom. Dit kan even duren om dit op te vragen. Als er icoontje staat, is er een contract aangelinkt. Het cijfer erbij toont hoeveel contracten gelinkt zijn aan die installatie.


Filter: Dit zal zoeken doorheen alle gegevens van uw installaties die u nu ziet. Hou er rekening mee dat dit langer kan duren dan de bovenste specifieke filters. Dit omdat alle gegevens gecontroleerd moeten worden en niet maar 1 kolom.

Kolommen: Als u hierop klikt, ziet u een opsomming van alle zichtbare kolommen. U kan kolommen aan- en afvinken, zo bepaalt u welke informatie u in een oogopslag krijgt.

Export Excel: U kan een Excel downloaden van wat u nu in uw overzicht ziet. Dit kan u verfijnen of verbreden met de filters. Kolommen aan- en afvinken kan u ook helpen om uw Excel gerichter op te maken.


Zoeken: Als u hierop klikt, zal de website aan de slag gaan met uw opgegeven filters.

Reset: Hierbij worden al uw ingegeven filters verwijderd. Dit is handig om te gebruiken als u een totaal andere zoekopdracht wilt uitvoeren.


U kan klikken op het vierkantje links om alle installaties binnen uw zoekopdracht gezamenlijk te selecteren.

U kan de kolommen van volgorde veranderen. Hou een kolom lang vast en versleep deze. Laat de kolom los op de plek waarop u de kolom wilt zien.


2. Acties uitvoeren vanuit installatieoverzicht

U kan rechtsklikken op een installatie. Dan krijgt u een menu te zien van mogelijke acties. De mogelijke acties kunnen variëren naargelang de aangekochte modules.


2.1 Creëer opdracht (naar tablet of planning)

U kan langs deze weg heel gemakkelijk een opdracht aanmaken. Dan krijgt u onderstaande pop-up.Hier kan u de nodige informatie opgeven bij uw opdracht. Voor specifiekere uitleg per veld kan u terecht bij de Handleiding: InstaMobile web — 5. Opdrachten.


2.2 Creëer contract

Dit zal u enkel zien als u de Contract Module heeft aangekocht. Als u hierop klikt, krijgt u onderstaande pop-up.

Hier kan u een contracttype kiezen en 'Opslaan'.

Meer informatie over de Contracten pagina vindt u in de Contracten Module: Handleiding.


2.3 Toon werfadres op de kaart

Dit zal u enkel zijn als u de Navigatie Module heeft aangekocht. Als u hierop klikt, opent zich een pop-up met Google Maps, waarop het werfadres getoond wordt.

Links bovenaan kan u klikken op 'View larger map'. Als u hiervoor kiest, zal Google Maps zich in een apart tabblad openen.

Bij de straat ziet u een locatie icoontje. Als u hierop klikt, zal u dezelfde pop-up krijgen.


2.4 Mail

Op deze manier kan u gemakkelijk een mail versturen naar de klant. 

Als u de Template Module heeft, kan u bovenaan een template kiezen.

Hoe u templates moet aanmaken, kan u lezen in de Handleiding: Templates.

Als u meerdere emailadressen opgegeven hebt, kan u hier bepalen welke emailadressen de mail moet ontvangen.

Klik onderaan op 'Verstuur'.


2.5 Certificaten

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Certificaten pagina gestuurd. De website toont dan alle attesten die gelinkt zijn aan die klant. Als u dan op een attest klikt, zal deze gedownload worden voor u.


2.6 Contracten

Dit zal u enkel zien als u de Contract Module heeft aangekocht. 

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Contracten pagina gestuurd. De website toont dan alle contracten die gelinkt zijn aan die klant. U kan deze openklikken en de details van het contract bekijken.

Meer informatie over de Contracten pagina vindt u in de Contracten Module: Handleiding.


2.7 Installatie detail

U kan de detailpagina openen door te klikken op de lijn van de installatie. Meer informatie hierover vindt u onderaan in deze handleiding.


3. Menu balk

Afhankelijk van uw tabblad ziet u andere opties in de linkerbalk. Hierdoor kan u gemakkelijk navigeren naar andere pagina's.


3.1 Klanten

Overzicht: Hierbij krijgt u een overzicht van uw klanten. U kan gemakkelijk een klant openen en verschillende acties uitvoeren. Meer informatie vindt u bij punt C.

Maak nieuw: Op deze manier kan u gemakkelijk een nieuwe klant aanmaken. U zal een lege klantenfiche krijgen waarin u de nodige informatie kan aanvullen.


3.2 Installaties

Overzicht: Hierbij krijgt u een overzicht van uw installaties. U kan gemakkelijk een installatie openen en verschillende acties uitvoeren. Meer informatie vindt u bij punt B.


3.3 Contracten

Dit zal u enkel zien als u de Contracten Module heeft aangekocht.

Overzicht: Hierbij krijgt u een overzicht van uw contracten. U kan gemakkelijk een contract openen en verschillende acties uitvoeren. Meer informatie vindt u in de Contracten Module: Handleiding.

Maak nieuw: Op deze manier kan u gemakkelijk een nieuw contract aanmaken. U krijgt een lege contractpagina. Hier kan u de nodige informatie invullen. Meer informatie vindt u in de Contracten Module: Handleiding.


3.4 Contracttypes

Dit zal u enkel zien als u de Contracten Module heeft aangekocht.

Overzicht: Hierbij krijgt u een overzicht van uw contracttypes. Deze kan u linken aan uw contracten van uw klanten. Het zijn een soort sjablonen, waardoor u niet alles elke keer opnieuw moet invullen bij het aanmaken van een nieuw contract. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn voor jaarlijkse onderhouden. U kan gemakkelijk een contracttype openen en aanpassen. Meer informatie vindt u in de Contracten Module: Handleiding.

Maak nieuw: Op deze manier kan u gemakkelijk een nieuw contracttype aanmaken. U krijgt een lege contracttypepagina. Hier kan u de nodige informatie invullen. Meer informatie vindt u in de Contracten Module: Handleiding.


C. Klantenpagina

1. Filteren van klanten

Zoals reeds vermeld ziet u slechts 50 resultaten. U kan de filters bovenaan gebruiken om specifiekere resultaten op te vragen.

!! LET OP !! Eventuele schrijffouten kunnen uw resultaat beïnvloeden. Zo zal Sint-Niklaas en Sint Niklaas niet hetzelfde resultaat geven.


Naam: Zoek op de naam van uw klant. Dit zoekt zowel op de naam van uw klant als van uw installatie.

Straat: U kan specifiek zoeken op de straat. Hier doorzoekt de website zowel het facturatie- als het werfadres. 

Huisnr: Dit is voornamelijk handig, wanneer u veel resultaten hebt in dezelfde straat. Ook hier moet u goed oppassen voor de schrijfwijze. Bijvoorbeeld bij een busnummer kan een spatie ervoor zorgen dat het systeem uw resultaat niet vindt. Zo zal 34A en 34 A niet hetzelfde resultaat opleveren. Hier doorzoekt de website zowel het facturatie- als het werfadres.

Postcode: U kan zoeken op de postcode. Hier doorzoekt de website zowel het facturatie- als het werfadres.

Gemeente: U kan zoeken op de gemeente. Hier doorzoekt de website zowel het facturatie- als het werfadres.

Actief: U kan zowel actieve als niet actieve klant opvragen. U kan namelijk geen klanten verwijderen, maar wel op inactief zetten. Als u standaard zoekt, zullen enkel de actieve klanten getoond worden. U krijgt een valvenster menu en u kan aanvinken wat u wenst te zien.

GebruikerNr: Hier kan u uw eigen nummering ingeven om een klant op te zoeken. Dit kan u instellen via de instellingen.

Zoek overal: Dit zal zoeken doorheen alle gegevens van uw klanten. Hou er rekening mee dat dit langer kan duren dan de bovenstaande specifieke filters. Dit omdat alle gegevens doorlopen moeten worden en niet maar 1 kolom.


Filter: Dit zal zoeken doorheen alle gegevens van uw klanten die u nu ziet. Hou er rekening mee dat dit langer kan duren dan de bovenstaande specifieke filters. Dit omdat alle gegevens gecontroleerd moeten worden en niet maar 1 kolom.

Kolommen: Als u hierop klikt, ziet u een opsomming van alle zichtbare kolommen. U kan kolommen aan- en afvinken, zo bepaalt u welke informatie u in een oogopslag krijgt.

Export Excel: U kan een Excel downloaden van wat u nu in uw overzicht ziet. Dit kan u verfijnen of verbreden met de filters. Kolommen aan- en afvinken kan u ook helpen om uw Excel gerichter op te maken.


Zoeken: Als u hierop klikt, zal de website aan de slag gaan met uw opgegeven filters.

Reset: Hierbij worden al uw ingegeven filters verwijderd. Dit is handig om te gebruiken als u een totaal andere zoekopdracht wilt uitvoeren.

U kan de kolommen van volgorde veranderen. Hou een kolom lang vast en versleep deze. Laat de kolom los op de plek waarop u de kolom wilt zien.


2. Acties uitvoeren vanuit klantenoverzicht

U kan rechtsklikken op een kl. Dan krijgt u een menu te zien van mogelijke acties. De mogelijke acties kunnen variëren naargelang de aangekochte modules.

2.1 Naar planning

Hierdoor zal een opdracht van de installaties van de klant gemaakt worden. Deze komen dan aan de linkerkant van de planning te staan.

Als uw klant dus meerdere installaties heeft, zal er per installatie een opdracht gemaakt worden.


2.2 Certificaten

De website toont dan alle attesten die gelinkt zijn aan die klant. Als u dan op een attest klikt, zal deze gedownload worden voor u.


2.3 Opdrachten

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Opdrachten pagina gestuurd. De website toont dan alle opdrachten die gelinkt zijn aan die klant. Hierop ziet u alle opdrachten met alle statussen. Naargelang de status krijgt een opdracht een andere kleur.

Meer informatie over de Opdrachten pagina vindt u in de Handleiding: InstaMobile web — 5. Opdrachten.


2.4 Facturen

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Administratie pagina gestuurd. De website toont dan alle facturen die gelinkt zijn aan die klant. Hierop ziet u alle facturen met alle statussen. Naargelang de status krijgt een factuur een andere kleur.

Meer informatie over de Administratie pagina vindt u in de Handleiding: InstaMobile web — 4. Administratie.


2.5 Offertes

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Administratie pagina gestuurd. De website toont dan alle offertes die gelinkt zijn aan die klant. Hierop ziet u alle offertes met alle statussen. Naargelang de status krijgt een offerte een andere kleur.

Meer informatie over de Administratie pagina vindt u in de Handleiding: InstaMobile web — 4. Administratie.


2.6 Credit nota's

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Administratie pagina gestuurd. De website toont dan alle credit nota's die gelinkt zijn aan die klant. Hierop ziet u alle credit nota's met alle statussen. Naargelang de status krijgt een credit nota een andere kleur.

Meer informatie over de Administratie pagina vindt u in de Handleiding: InstaMobile web — 4. Administratie.


2.7 Toon hoofdadres op kaart

Dit zal u enkel zien als u de Navigatie Module heeft aangekocht. Als u hierop klikt, opent zich een pop-up met Google Maps, waarop het hoofdadres getoond wordt.

Links bovenaan kan u klikken op 'View larger map'. Als u hiervoor kiest, zal Google Maps zich in een apart tabblad openen.

Bij de straat ziet u een locatie icoontje. Als u hierop klikt, zal u dezelfde pop-up krijgen.


2.8 Toon werfadres op kaart

Dit zal u enkel zien als u de Navigatie Module heeft aangekocht. Als u hierop klikt, opent zich een pop-up met Google Maps, waarop het werfadres getoond wordt.

Links bovenaan kan u klikken op 'View larger map'. Als u hiervoor kiest, zal Google Maps zich in een apart tabblad openen.

Bij de straat ziet u een locatie icoontje. Als u hierop klikt, zal u dezelfde pop-up krijgen.


2.9 Bijlagen

Dit stuurt u naar een overzicht van alle bijlagen die gelinkt zijn aan die klant. U ziet schetsen, foto's, attesten en werkbonnen. Vanop deze pagina heeft u per bijlage 3 opties: uitvergroten, downloaden of verwijderen.

Uitvergroten (vergrootglas): Hierdoor kan u de bijlage simpelweg op de website bekijken. Hiervoor kan u ook simpelweg op de lijn klikken.

Downloaden (pijl naar beneden): Hierdoor kan u de afbeelding downloaden op uw toestel. U kan deze dan eventueel printen.

Verwijderen (vuilbak): Hierdoor kan u de afbeelding permanent verwijderen. U zal eerst een pop-up krijgen om deze actie te bevestigen.

U ziet ook de naam, het type document (bijvoorbeeld pdf), de maker, de aanmaakdatum, de eventuele acties en de 3 icoontjes.


2.10 Contracten

Dit zal u enkel zien als u de Contracten Module heeft aangekocht.

Deze knop stuurt u naar de contractenpagina. De website toont automatisch alle contracten gelinkt aan de klant. Naargelang de status heeft een contract een andere kleur.

Meer informatie over de Contracten pagina vindt u in de Contracten Module: Handleiding.


2.11 Mail

Op deze manier kan u gemakkelijk een mail versturen naar de klant. 

Als u de Template Module heeft, kan u bovenaan een template kiezen.

Hoe u templates moet aanmaken, kan u lezen in de Handleiding: Templates.

Als u meerdere emailadressen opgegeven hebt, kan u hier bepalen welke emailadressen de mail moet ontvangen.

Klik onderaan op 'Verstuur'.


2.12 Kopieer klant (linkerkant)

Hierbij wordt de linkerkant van uw klantgegevens gekopieerd. De linkerkant is de informatie over de facturatieklant. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn wanneer uw klant meerdere werfadressen heeft.



3. Nieuwe klant toevoegen

U kan een klant op 2 manieren toevoegen: via de kolom links of via het 'Klanten' bovenaan

  • Klik op 'Maak nieuw' links in de kolom onder klanten.
  • Klik op 'Klanten' bovenaan in de balk. U ziet nu 3 opties. Klik op 'Maak nieuw'.


U krijgt nu een blanco klantenfiche. Vul de informatie in en klik op 'Maak aan' links boven. Nu kan u wat naar beneden scrollen tot u een roze plus ziet. Zo kan u een installatie toevoegen. Meer informatie over het klanten/installatie detail vindt u hieronder.



4. Crossreferentie

De crossreferentie pagina vermijdt het aanmaken van een dubbele klant. 

U vindt hier de klanten die u van 0 heeft aangemaakt op de tablet. In uitzonderlijke gevallen komt hier een opdracht waarvan het land, BTW nummer en BTW tarief niet afgestemd zijn op elkaar.

Eenmaal u op 'crossreferentie' klikt, krijgt u een overzicht van alle crossreferentie opdrachten. Selecteer de gewenste opdracht door er op te klikken.

Selecteer een crossreferentie klant.

  • Wilt u deze koppelen aan een bestaande klant?
  • Wilt u een nieuwe klant aanmaken?


4.1 Koppelen aan een bestaande klant

  1. Typ rechts boven in het klantenzoekveld 'Selecteer klant' de klantnaam of druk op de ↔ knop om de uitgebreide zoekfunctie te openen.
    Graphical user interface, application

Description automatically generated


    Uitgebreide zoekfunctie:
    Graphical user interface, application

Description automatically generated
  2. Kies vervolgens onderaan de pagina of u een nieuwe installatie wilt aanmaken of deze installatie gekoppeld moet worden aan een bestaande.
    Graphical user interface, text, application, email

Description automatically generated
  3. Controleer nog eens de gegevens aan de rechterkant, want deze worden opgeslagen.
    Indien er gegevens van de tablet zijn, die moeten opgenomen worden in de klantenfiche, kan u de vierkantjes aan de linkerkant aanvinken. Dan overschrijft de aangevinkte lijn de informatie van die lijn aan de rechterkant.
  4. Druk onderaan op de groene knop 'link'.


4.2 Nieuwe klant aanmaken

  1. Kies rechts boven voor de groene knop 'Creëer nieuwe klant'
  2. Als u hierop geklikt heeft, worden de gegevens naar de rechterkant gekopieerd en kan u nog eventuele aanpassingen aanbrengen.
  3. Druk onderaan op de groene knop 'link'.


!! Let op !!

  • Indien er een attest aanhangt, moet de postcode van de ingegeven opdracht hetzelfde zijn, anders zult u een foutmelding krijgen.
  • Controleer zeker nog even alle gegevens aan de rechterkant.
  • De opdracht zal nu verwerkt worden, dit kan enkele minuten duren en daarna zal ze beschikbaar zijn in de opdrachten pagina en kan u er verder mee werken zoals een normale opdracht.


5. Menu balk

Afhankelijk van uw tabblad ziet u andere optie in de linkerbalk. Hierdoor kan u gemakkelijk navigeren naar andere pagina's.


5.1 Klanten

Overzicht: Hierbij krijgt u een overzicht van uw klanten. U kan gemakkelijk een klant openen en verschillende acties uitvoeren. Meer informatie vindt u bij punt C

Maak nieuw: Op deze manier kan u gemakkelijk een nieuwe klant aanmaken. U zal een lege klantenfiche krijgen waarin u de nodige informatie kan aanvullen.


5.2 Installaties

Overzicht: Hierbij krijgt u een overzicht van uw installaties. U kan gemakkelijk een installatie openen en verschillende acties uitvoeren. Meer informatie vindt u bij punt B


5.3 Contracten

Dit zal u enkel zien als u de Contracten Module heeft aangekocht.

Overzicht: Hierbij krijgt u een overzicht van uw contracten. U kan gemakkelijk een contract openen en verschillende acties uitvoeren. Meer informatie vindt u in de Contracten Module: Handleiding.

Maak nieuw: Op deze manier kan u gemakkelijk een nieuw contract aanmaken. U krijgt een lege contractpagina. Hier kan u de nodige informatie invullen. Meer informatie vindt u in de Contracten Module: Handleiding.


5.4 Contracttypes

Dit zal u enkel zien als u de Contracten Module heeft aangekocht.

Overzicht: Hierbij krijgt u een overzicht van uw contracttypes. Deze kan u linken aan uw klanten. Het zijn een soort sjablonen, waardoor u niet alles elke keer opnieuw moet invullen bij het aanmaken van een nieuw contract. U kan gemakkelijk een contracttype openen en aanpassen. Meer informatie vindt u in de Contracten Module: Handleiding.

Maak nieuw: Op deze manier kan u gemakkelijk een nieuw contracttype aanmaken. U krijgt een lege contracttypepagina. Hier kan u de nodige informatie invullen. Meer informatie vindt u in de Contracten Module: Handleiding.



D. Detailpagina van klant/installatie

Eenmaal u geklikt heeft op een installatie of klant vanuit het overzicht scherm, komt u terecht op hetzelfde detailscherm.

Het detailscherm bestaat uit 2 delen. Bovenaan vindt u de klantinformatie. Hier vindt u het adres van uw klant en zijn werfadres.

Onderaan kunnen de installaties beheerd worden.

Via het tandwieltje rechtsboven kan u verschillende acties uitvoeren, zoals het bekijken van facturen of het toevoegen van bijlagen.


1. Klant informatie

Hier ziet u 2 adressen. Links ziet u het klantadres en dus het factuuradres. Rechts ziet u het werfadres en dus de plaats van de installatie.

Naam: Een klantnaam is vanzelfsprekend verplicht. Dit is de naam waarop het systeem zal zoeken.

Nummer: Dit is een zelfgekozen nummering. U kan dit in de instellingen aanpassen zodat dit automatisch verloopt bij het aanmaken van een nieuwe klant. In dat geval zal het nummer er pas staan bij het opslaan.

Actief: Indien dit aangevinkt is (zoals hierboven), is uw klant actief en zal die altijd in uw overzichten staan. U kan geen klant verwijderen, maar wel op inactief zetten. U kan deze nog opvragen in overzichten, maar dan moet u dit specifiek filteren. In overzichten staat een inactieve klant in het rood.

Straat: Geef de straat van uw klant in.

Naast de straatnaam ziet u een locatiepin. Als u hierop klikt, krijgt u een pop-up met een kaart waarop het adres wordt weergegeven.

Huisnummer: Geef het huisnummer en het busnummer van uw klant in.

Postcode: Geef de postcode van uw klant in. Dit moet bestaan uit 4 cijfers. Bij het typen van een postcode krijgt u reeds voorstellen voor de bijhorende stad.

!! LET OP !! Eenmaal opgeslaan, kan u de postcode van uw werfadres niet meer wijzigen. Dit omdat de attesten per regio anders zijn.

Land: Geef het land van uw klant in. U kan hierop klikken en u krijgt een valvenster menu. U kan kiezen uit BE (België), NL (Nederland), DE (Duitsland), FR (Frankrijk) of LU (Luxemburg).

Telefoon: Geef het telefoonnummer van uw klant in.

GSM: Geef het GSM nummer van uw klant in.

Email adres: Dit email zal de documenten die u doorstuurt, ontvangen. Het is belangrijk om volgende schrijfwijze te hanteren: abc@def.ghi. U kan meerdere email adressen toevoegen, maar splits ze door een punt komma.

BTW: Geef het BTW nummer van uw klant in. Het is belangrijk om de juiste schrijfwijze te hanteren. Voorbeelden van geldige BTW nummers: BE 0123.321.123, BE 0123 321 123, BE0123321123. Het is ook belangrijk dat uw landscode overeenkomt met uw opgegeven land.

BTW%: Geef het BTW tarief van uw klant in. Als u hierop klikt, krijgt u een valvenster menu. U kan kiezen uit 0%, 6% en 21%. Indien u kiest voor 0%, moet u een geldig BTW nummer ingeven.

Taal: Geef de taal van uw klant in. Als u hierop klikt, krijgt u een valvenster menu. U kan kiezen uit NL (Nederlands), FR (Frans), DE (Duits) en EN (Engels).

Extra info: Hier kan u extra informatie over de klant of installatie opgeven. Dit zal niet te zien zijn op de tablet

Interne memo: Hier kan u een interne memo toevoegen. Dit is dan ook enkel intern en zal nooit gestuurd worden naar de klant. Deze zal ook te zien zijn op de tablet bij elke opdracht die voor deze klant gemaakt wordt. 


Indien het factuuradres gelijk is aan het werfadres, kan u klikken op 'Kopieer hoofd info (links) naar werf info (rechts)'. Hierdoor kopieert het systeem de gegevens van links naar rechts. Indien er rechts reeds gegevens ingevuld waren, zullen deze overschreven worden en dus verloren zijn.


2. Installatie informatie

Onderaan ziet u een overzicht van de installaties. U kan deze openklikken om meer informatie te bekijken. Naargelang het type installatie zal u andere informatie zien.

De installaties krijgen een kleur naargelang het type installatie.

GeelInstaCert
RoosInstaReservoir
LichtblauwPersoonlijke configuratie
PaarsInstaCool


Net zoals het klantendetail kan ook hier een installatie op inactief plaatsen. U kan installaties niet verwijderen, maar wel inactief maken. Hierdoor zullen ze niet verschijnen in overzichten, tenzij dit specifiek in de filters opgevraagd wordt.


U kan hier wijzigingen aanbrengen en opslaan.


Via de roze plus kan u nieuwe installaties toevoegen. De opties die u te zien krijgt, hangt af van uw aangekochte modules. De opties zijn Perso Config (InstaConfig), Koeling (InstaCool), Reservoir (InstaReservoir), Verbranding (InstaCert).


Door rechts te klikken op een installatie kan u verschillende acties uitvoeren. Zie punt B2 om een gedetailleerde uitleg te krijgen.


3. Acties bij klantenfiche

3.1 Naar planning

Hierdoor zal een opdracht van de installaties van de klant gemaakt worden. Deze komen dan aan de linkerkant van de planning te staan.

Als uw klant dus meerdere installaties heeft, zal er per installatie een opdracht gemaakt worden.


3.2 Certificaten

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Certificaten pagina gestuurd. De website toont dan alle attesten die gelinkt zijn aan die klant. Als u dan op een attest klikt, zal deze gedownload worden voor u.


3.3 Opdrachten

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Opdrachten pagina gestuurd. De website toont dan alle opdrachten die gelinkt zijn aan die klant. Hierop ziet u alle opdrachten met alle statussen. Naargelang de status krijgt een opdracht een andere kleur.

Meer informatie over de Opdrachten pagina vindt u in de Handleiding: InstaMobile web — 5. Opdrachten.


3.4 Facturen

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Administratie pagina gestuurd. De website toont dan alle facturen die gelinkt zijn aan die klant. Hierop ziet u alle facturen met alle statussen. Naargelang de status krijgt een factuur een andere kleur.

Meer informatie over de Administratie pagina vindt u in de Handleiding: InstaMobile web — 4. Administratie.


3.5 Offertes

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Administratie pagina gestuurd. De website toont dan alle offertes die gelinkt zijn aan die klant. Hierop ziet u alle offertes met alle statussen. Naargelang de status krijgt een offerte een andere kleur.

Meer informatie over de Administratie pagina vindt u in de Handleiding: InstaMobile web — 4. Administratie.


3.6 Contracten

Dit zal u enkel zien als u de Contracten Module heeft aangekocht.

Deze knop stuurt u naar de contractenpagina. De website toont automatisch alle contracten gelinkt aan de klant. Naargelang de status heeft een contract een andere kleur.

Meer informatie vindt u in de Contracten Module: Handleiding.


3.7 Credit notas

Als u hierop klikt, wordt u automatisch naar de Administratie pagina gestuurd. De website toont dan alle credit nota's die gelinkt zijn aan die klant. Hierop ziet u alle credit nota's met alle statussen. Naargelang de status krijgt een credit nota een andere kleur.

Meer informatie over de Administratie pagina vindt u in de Handleiding: InstaMobile web — 4. Administratie.


3.8 Kopieer klant (linkerkant)

Hierbij wordt de linkerkant van uw klantgegevens gekopieerd. De linkerkant is de informatie over de facturatie klant. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn wanneer uw klant meerdere werfadres heeft.


3.9 Sketch

Als u hierop klikt, krijgt u een overzicht van de schetsen die bij de klant horen. Het gaat over die schetsen die aangemaakt werden in InstaMobile.

Vanop deze pagina heeft u per schets 2 opties: uitvergroten of downloaden.

Uitvergroten (vergrootglas): Hierdoor kan u de bijlage simpelweg op de website bekijken. Hiervoor kan u ook gewoon op de lijn klikken.

Downloaden (pijl naar beneden): Hierdoor kan u de afbeelding downloaden op uw toestel. U kan deze dan eventueel printen.

U ziet ook de naam, het type document (bijvoorbeeld pdf), de maker, de aanmaakdatum, de eventuele acties en de 2 icoontjes.


3.10 Bijlagen

Dit stuurt u naar een overzicht van alle bijlagen die gelinkt zijn aan die klant. U ziet schetsen, foto's, attesten en werkbonnen. Vanop deze pagina heeft u per bijlage 3 opties: uitvergroten, downloaden of verwijderen.

Uitvergroten (vergrootglas): Hierdoor kan u de bijlage simpelweg op de website bekijken. Hiervoor kan u ook gewoon op de lijn klikken.

Downloaden (pijl naar beneden): Hierdoor kan u de afbeelding downloaden op uw toestel. U kan deze dan eventueel printen.

Verwijderen (vuilbak): Hierdoor kan u de afbeelding permanent verwijderen. U zal eerst een pop-up krijgen om deze actie te bevestigen.

U ziet ook de naam, het type document (bijvoorbeeld pdf), de maker, de aanmaakdatum, de eventuele acties en de 3 icoontjes.


3.11 Bijlage toevoegen

U krijgt een pop-up waarbij een document kan bijvoegen. Klik op 'Choose file' en kies het gewenste bestand. Klik op 'Upload'. De bijlage is nu toegevoegd aan uw klant.
De bijlage kan u raadplegen via 'Bijlagen' zie punt D3.10.